Huisreglement ût Fruttersfist — versie 2025

  1. Dit huisreglement is van toepassing op alle bezoekers, vrijwilligers en medewerkers van het carnavalsfeest voor jeugd en jongeren in de regio Goirle.
  2. Iedereen die het evenement bezoekt of eraan meewerkt, onderschrijft de doelstellingen van de organisatie en houdt zich aan onderstaande gedragsregels.
  3. Het doel van deze afspraken is dat iedereen zich prettig, welkom en veilig voelt. Dit lukt alleen als we elkaar met respect behandelen en zorgdragen voor een positieve sfeer.

Evenementinformatie

  1. Jeugdfeest:
    1. Doelgroep: groep 5 t/m brugklas
    2. Tijd: 18.30 — 21.00 uur
  2. Jongerenfeest:
    1. Doelgroep: brugklas t/m 17 jaar
    2. Tijd: 20.00 — 00.00 uur
  3. Toegang alleen binnen de aangegeven leeftijdsgroep en tijden.
  4. Voor de jeugd geldt een binnen = binnen-beleid: kinderen mogen het terrein alleen eerder verlaten na contact met ouders/verzorgers.

Toegang & veiligheid

  1. Toegang alleen met geldige entree (kaartje).
  2. Bij het jongerencarnaval kan gecontroleerd worden (inclusief fouillering) en kan een blaastest worden gevraagd om alcoholgebruik uit te sluiten. Het weigeren hiervan betekent geen toegang tot het evenement.
  3. Zelf meegebrachte etenswaren of dranken zijn niet toegestaan.
  4. Het gebruik van de garderobe is verplicht.
  5. Instructies van de organisatie, beveiliging en vrijwilligers zijn altijd leidend.
  6. De organisatie behoudt zich het recht voor om bij overtreding van deze regels of ongepast gedrag de toegang per direct en/of voor onbepaalde tijd te ontzeggen.

Verboden middelen & materialen

  1. Tijdens het evenement geldt een zero-tolerancebeleid voor:
    1. Alcohol en drugs (bezit, gebruik of onder invloed zijn).
    2. Vernieling van eigendommen van de locatie of omgeving.
    3. Pesten, discriminatie of bedreigend gedrag.
    4. Geweld of agressie in welke vorm dan ook.
    5. Gebruik of meenemen van spuitserpentine, confetti, spuitbussen, laserpennen of stiften.
  2. Bij overtreding wordt de toegang tot het evenement direct ontzegd en kunnen ouders/verzorgers of politie worden ingeschakeld.

Sociale media & foto’s

  1. Foto’s en video’s mogen alleen met toestemming van de betrokkenen worden gedeeld.
  2. De organisatie maakt mogelijk foto’s voor promotie; bij betreden van het evenement stem je hier stilzwijgend mee in.

Incidenten

  1. Meld ongevallen, conflicten of ongewenst gedrag direct bij de organisatie of beveiliging.
  2. EHBO is aanwezig.
  3. In ernstige gevallen worden ouders/verzorgers of hulpdiensten ingeschakeld.

Gedrag & omgang

  1. Wij vinden respectvol gedrag en veiligheid belangrijk. Daarom gelden de volgende afspraken:
    1. Ik accepteer en respecteer de ander zoals hij/zij is; iedereen telt mee.
    2. Ik houd rekening met de grenzen van anderen.
    3. Ik pest, discrimineer, scheld of roddel niet.
    4. Ik gebruik geen fysiek of verbaal geweld.
    5. Ik raak een ander niet tegen diens wil aan.
    6. Ik maak geen ongepaste of seksueel getinte opmerkingen.
    7. Ik help anderen om zich aan deze afspraken te houden.
    8. Ik meld het bij de organisatie (herkenbaar aan blauwe shirtjes met logo) als ik zie dat iemand zich niet aan de regels houdt.

Slotbepaling

  1. We vieren carnaval samen, veilig en respectvol.
  2. Wie zich niet aan de regels houdt, kan worden verwijderd en/of voor onbepaalde tijd worden uitgesloten van toekomstige evenementen.
  3. Laten we er samen een gezellig en veilig carnavalsfeest van maken!
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.